همایش "صحن خانواده" در کانون‌های مساجد گیلان
همايش "صحن خانواده" در کانون‌هاي مساجد گيلان
در راستای طرح ملی جوانی جمعیت؛

همایش "صحن خانواده" در کانون‌های مساجد گیلان

همايش "صحن خانواده" با موضوع خانواده، جمعيت، فرزندآوري با حضور مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان در تالار مرکزي رشت برگزار شد.
شناسه خبر : 63268 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، قاسم مصفا معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در همایش "صحن خانواده" با موضوع خانواده، جمعیت، فرزندآوری با اشاره به تاکیدات موکد در حوزه سن و تهدیدات و فرصت‌های این حوزه گفت: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در سال ۹۱ دو موضوع را برآورده و‌ خواستار توجه ویژه بدان شدند یکی موضوع کانون های مسجد و دیگری موضوع جمعیت.

 

 

وی با اشاره به وضعیت جمعیت در کشور و به صدا در آمدن زنگ خطر اعلام کرد: آمارها نشان می‌دهد که هنوز رشد جمعیت در ایران اسلامی به وقوع نپیوسته و در معرض خطر هستیم.

 

مصفا با بیان اینکه موضوع جمعیت دارای دو وجه قانون‌گذاری و فرهنگ سازی است اذعان کرد: متاسفانه نتوانستیم در این حوزه  خوب عمل کنیم و بخش عظیمی از قانون‌های حمایتی با توجه به شرایط اقتصادی ترغیب کننده نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه نیازمند قانون های حمایتی قوی در بحث فرزند آوری هستیم اذعان کرد: تغییر فرهنگ زمان بر است و سال‌های متمادی نیاز است تا فرهنگی در کشور نهادینه شود.

 

 

 در ادامه این همایش آسیه نمازی دکترای سلامت و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروزه کاهش جمعیت به دغدغه اصلی بیشتر کشورهای دنیا تبدیل شده است افزود: متاسفانه کشور ما با توجهه با کاهش ازدواج و کاهش موالید به سمت جمعیت سالمندی پیش می‌رود که خود موجب بروز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می‌شود.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد افزایش جمعیت و فرزندآوری گفت: تاکید ایشان بر این مسئله در جلسات مختلف نشان‌ دهنده میزان اهمیت این مسئله در آینده کشورمان است چراکه کاهش جمعیت و سالمندی معضل بزرگی است که آینده کشور را به مخاطره می‌اندازد.

 

نمازی با بیان اینکه نیازمند کنشگر در این حوزه جهت ترغیب مردم به فرزندآوری هستیم اذعان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت عظیم مردمی است که باید پای کار آمده و به تبیین مسئله سالمندی و ضرورت افزایش جمعیت بپردازد.